Ogłoszenie

Jeśli ktoś ma problem z rejestracją to pisać na chacie.

#1 2010-12-13 15:16:51

 Gloran

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 2010-12-12
Posty: 78
Punktów :   

Rasy: Asari

Asari

Asari charakteryzują się silnym systemem regeneracji komórek. Wprawdzie leczenie nie następuje u nich szybciej niż u innych gatunków, ale osiągają wiek do 1000 lat. Choć u asari można wyróżnić tylko jedną płeć, nie są gatunkiem bezpłciowym. Każda asari przekazuje swojemu potomstwu dwa zestawy genów. Drugi zestaw ulega zmianie w trakcie wyjątkowego procesu zwanego zespoleniem. Podczas zespolenia asari świadomie dostraja swój układ nerwowy do układu nerwowego partnera za pomocą impulsów elektrycznych przekazywanych przez skórę. Partnerem może być druga asari lub przedstawiciel innego gatunku obojętnej płci. W związku z tym asari i jej partner na krótko tworzą jeden połączony układ nerwowy. Ten wyjątkowy sposób rozmnażania jest źródłem talentów biotycznych asari. Powstała w wyniku ewolucji zdolność świadomego kontrolowania impulsów nerwowych bardzo przypomina szkolenie biotyczne. Asari uważają, że ich potomstwo dzięki zespolonym genom otrzymuje najlepsze cechy "ojca", ale są na to wyłącznie pośrednie dowody. Asari przechodzą w życiu trzy etapy odznaczające się zmianami biochemicznymi i fizjologicznymi. Wraz z narodzinami rozpoczyna się etap Panny, charakteryzujący się popędem do odkrywania i doświadczania nowych doznań. Młode asari są zwykle ciekawskie i niespokojne. Etap Matrony rozpoczyna się mniej więcej w wieku 350 lat, choć może rozpocząć się wcześniej, jeśli dana asari często przechodzi proces zespolenia. W tym okresie asari chcą osiąść w jednym miejscu i wychowywać dzieci. Etap Matki rozpoczyna się w okolicach wieku 700 lat lub wcześniej w przypadku asari, które rzadko dokonują zespolenia. Matki są aktywne społecznie w roli mędrczyń i doradczyń, dzieląc się nabytym przez wieki doświadczeniem. Choć każda z faz życia odznacza się silnymi tendencjami biologicznymi, osobnikom zdarza się dokonywać niespodziewanych wyborów życiowych. Są na przykład Panny, które wolą zostać w domu, zamiast odkrywać świat, Matrony, które wolą pracę od budowania rodziny czy Matki, które nie są zainteresowane sprawami społeczności.

Ze względu na swoją długowieczność asari przyjmują zwykle "dalekowzroczną" perspektywę, niespotykaną u innych ras. W przypadku napotkania nowego gatunku lub sytuacji przedkładają długotrwałą bierną obserwację nad natychmiastowe działanie. Nie przejmują się tym, że niektóre z ich inwestycji lub decyzji mogą nie przynieść korzyści przez następne dekady lub wieki. Niektóre decyzje Matek mogą wydawać się niezrozumiałe, ale ich przenikliwość wychodzi na jaw, gdy spełniają się ich misternie realizowane plany. W stosunkach międzygwiezdnych ta dalekowzroczna perspektywa objawia się w postaci zawoalowanej polityki centryzmu. Asari instynktownie dążą do utrzymania stabilnej równowagi sił ekonomicznych, politycznych i wojskowych. Asari od wieków rozszerzają swoje wpływy za pomocą dominacji kulturowej i przewagi intelektualnej. Zapraszają nowe rozwinięte gatunki do galaktycznej wspólnoty w świadomości, że ich ideały i wierzenia na pewno wpłyną na istniejącą kulturę.

Asari dość późno zetknęły się z koncepcją światowego rządu. Przez wieki ich ojczyzna Thessia usiana była swobodnymi konfederacjami wielkich republikańskich miast. Najbliższym ziemskim odpowiednikiem takiego ustroju były starożytne śródziemnomorskie miasta-państwa. Jako że kultura asari ceni sobie konsensus i dostosowanie, nacisk na tworzenie większych wspólnot był niewielki. Zamiast gromadzić surowce, asari prowadziły swobodną wymianę. Zamiast atakować się nawzajem z powodu różnic filozoficznych, dążyły do wzajemnego zrozumienia. Dopiero w epoce informacji miasta-państwa zbliżyły się do siebie. Internetowa komunikacja przerodziła się w "elektroniczną demokrację". Zamiast polityków i wyborów asari mają luźne zgromadzenie ustawodawcze, w którym obywatele mogą swobodnie brać udział. Debaty polityczne odbywają się na okrągło w oficjalnych pokojach czatowych i forach moderowanych przez specjalnie zaprogramowane wirtualne inteligencje. W dowolnej chwili mogą odbywać się plebiscyty dotyczące wszelkich aspektów polityki. W każdej debacie asari dają zwykle największą wiarę opiniom obecnych przy debacie Matek, prawie zawsze zdając się na doświadczenie tych tysiącletnich "mędrczyń". W sytuacji kryzysowej osiągnięcie konsensusu w debacie publicznej może potrwać zbyt długo. Gdy konieczne jest szybkie, zdecydowane działanie, asari zdają się na mądrość miejscowych Matek.

Wojsko asari przypomina zbiór plemiennych grup wojowników bez struktury narodowej. Każda wspólnota organizuje swoją jednostkę na własną rękę i wybiera własnego przywódcę. Jednostki z gęsto zaludnionych miast są duże i dobrze wyposażone, a jednostki w wioskach rolniczych mogą składać się z kilku kobiet z bronią ręczną. Brak umundurowania - każdy może nosić, co chce. Wojsko asari nie jest jednak nieregularną milicją; służą w nim etatowi zawodowcy. Przeciętna łowczyni asari jest w panieńskim okresie życia, poświęciwszy 20-30 lat na doskonalenie się w sztukach walki. Asari wybierają rolę wojowniczki w młodym wieku, i od tego czasu ich edukacja poświęcona jest ćwiczeniu umysłu i ciała jedynie w tym celu. Po zakończeniu służby odznaczają się zadziwiającą wprawą w zabijaniu. Łowczynie walczą indywidualnie lub w parach, w zależności od taktyki preferowanej w ich jednostce. W walce sam na sam łowczyni jest właściwie nie do pokonania dzięki głębokiemu zrozumieniu taktyki, bystrości myśliwego oraz gracji i zwinności tancerki. Biotyka występuje u asari na tyle często, że pewne zdolności biotyczne są warunkiem do przeszkolenia wojskowego - brak talentu w tej dziedzinie wyklucza młode asari ze służby wojskowej. Asari odznaczają się zwinnością i ruchliwością, ale nie są w stanie prowadzić ostrej wymiany ognia tak jak kroganie, turianie czy ludzie. Ponieważ ich jednostki są niewielkie oraz słabo opancerzone i uzbrojone, prowadzenie konwencjonalnej wojny, szczególnie obronnej, jest dla nich niemal niemożliwe. Dlatego też jednostki asari zajmują się zwykle operacjami specjalnymi. Niczym armia wojowników ninja wykazują się wielką wprawą w urządzaniu zasadzek, infiltracji, zabójstwach, osłabianiu morale i pokonywaniu przeciwników skoncentrowanymi atakami partyzanckimi. Jak mówi popularne turiańskie powiedzenie, "Asari to najwspanialsze wojowniczki w galaktyce. Na szczęście jest ich niewiele".

Głównym wyznaniem asari jest panteistyczna religia "siari", co oznacza mniej więcej "wszystko jest jednością". Wierni zgadają się co do kilku podstawowych prawd wiary: wszechświat jest świadomością, każde zawarte w nim życie jest aspektem większej całości, a śmierć jest powrotem energii duchowej zmarłego do wielkiej uniwersalnej świadomości. Wyznawcy siari nie wierzą w reinkarnację; uważają, że energia duchowa zwrócona uniwersalnej świadomości w chwili śmierci zostanie z czasem zużyta do napełnienia nowych śmiertelnych skorup. Siari uzyskało popularność, gdy asari opuściły swoją ojczystą planetę i odkryły swoją zdolność "zespalania się" z niemal każdą formą życia. Zdolność ta jest postrzegana jako dowód, że wszystkie formy życia są zasadniczo podobne. Kapłanki siari za swoją rolę uważają dążenie do jedności pomiędzy odrębnymi odłamami świadomości wszechświata. Zanim panteizm siari zyskał na znaczeniu, religia asari była równie zróżnicowana, co opcje polityczne. Najlepiej zachowaną pozostałością tamtych czasów jest monoteistyczna religia wyznawców bogini Athame. Podobnie jak asari bogini ta przechodzi przez trzy etapy życia: Panny, Matrony i Matki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.naruto-center-pbf.pun.pl www.insomniapandemonium.pun.pl www.plemionanet.pun.pl www.superanime.pun.pl www.zmierzchomania.pun.pl